Pomidor

Źródło witamin C, K, E, B1, B2, B3, B6 oraz kwasu foliowego, biotyny, beta karotenu, potasu, magnezu, manganu.

Doskonały dla ludzi będących na dietach przeciwko otyłości, dobry również dla diabetyków i chorych na serce i nerki. W 93% składa się z wody.

Dzięki sporej ilości bromu działa uspokajająco.

Duża zawartość potasu neutralizuje zbyt duże dzienne spożycie soli kuchennej.

Mają dużo likopenu, który nadaje piękny kolor pomidorom. Likopen działa antyoksydacyjnie czyli powstrzymuje proces starzenia, przeciwdziała również rakowi żołądka, jelit i prostaty. W przetworach z pomidorów, nie tracimy likopenu a wręcz przeciwnie. Dzięki dodaniu do przetworów tłuszczu sprawimy, że likopen będzie łatwiej przyswajalny. Likopen chroni przed zawałem, zaćmą, chorobami serca.

Kupując pomidory wybieramy te najbardziej czerwone i błyszczące.

Mimo, iż pomidor to najlepszy sałatkowy przyjaciel ogórka, powinniśmy się wystrzegać tego połączenia. Enzym askorbinazy zawarty w ogórku niszczy witaminę C będącą w pomidorach.

Najwięcej smaku posiada skórka pomidora.

Doskonały do sałatek, past, sosów, zup, koktajli, mięs, ryb.

Oprócz tradycyjnych owoców barwy czerwonej i malinowej na rynku pojawiły się pomidory żółte, pomarańczowe, brązowe, zielone a nawet białe lub paskowane.

Pomidorki koktajlowe to mali krewni tych dużych, pośród nich również znajdziemy różne odmiany i kolory.

Wybierając pomidory powinniśmy pamiętać o tym do czego są przeznaczone, jedne są dobre do sałatek inne tylko do soków i przecierów.

Pomidory mają mnóstwo odmian np. malinowe, bawole serca.

Opublikowane w Ciekawostki.